ایران صادرکننده برتر در صنایع غذایی و پلاستیک
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده به میزان 9 درصد از دیرباز در کشور اجرا میشده و مزیت آن این است که از کلیه حلقههای یک زنجیره ارزش حلقه به حلقه دریافت و منتقل میشود.
آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده به میزان 9 درصد از دیرباز در کشور اجرا میشده و مزیت آن این است که از کلیه حلقههای یک زنجیره ارزش حلقه به حلقه دریافت و منتقل میشود.
وی افزود: نکته حائز اهمیت در مبحث مالیات بر ارزش افزوده این است که حلقه دریافت مالیات تا مصرفکننده نهایی ادامه داشته باشد. اگر در زمان فروش محصول، قیمت تمام شده به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حلقه بعدی منتقل شود، در این صورت زیانی متوجه تولیدکننده بابت پرداخت مالیات نخواهد بود.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اگر از ابتدای چرخه تولید تا مصرف، مالیات بر ارزش افزوده به درستی اخذ و پرداخت شود، چرخه پرداخت نمیشکند و در نهایت مصرفکننده نهایی، خودرویی با قیمت 100 میلیون تومان را 109 میلیون تومان خریداری کرده و 9 میلیون تومان ارزش افزوده پرداخت مینماید.
خالقی در خصوص مزایای پرداخت مالیات تصریح کرد: اداره امور کشور از طریق دریافت مالیات، وابستگی اقتصاد به نفت و امثال آن را کاهش میدهد و همچنین دولت را موظف به پاسخگویی در برابر مطالبات شهروندان خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر مالیات به شکل عمومی دریافت شود و امکان فرار از پرداخت آن فراهم نشود، مشکلی ایجاد نخواهد شد اما اگر به عنوان مثال یک کالای قاچاق بدون پرداخت مالیات وارد زنجیره خودروسازی اعم از بخش تولید یا خدمات پس از فروش شود، ظلم و بیعدالتی اتفاق افتاده به طوری که بخشی که خود را از زنجیره مالیات بر ارزش افزوده خارج نگهداشته، به میزان 9 درصد سود بیشتری عایدش میشود. بنابراین باید به نحوی عمل کرد که چتر مالیاتی تمامی بخشها را تحت پوشش قرار بدهد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص اخذ مالیات بر نقل و انتقال به میزان یک درصد برای خودروهای داخلی و دو درصد برای خودروهای وارداتی با توجه به افزایش مداوم قیمت خودرو برای مصرفکنندگان و همچنین زیان دهی خودروسازان ناشی از فروش کمتر از قیمت تمام شده بیان کرد: قیمت خودرو هر چقدر افزایش بیابد، دولت به عنوان ذینفع از گرانی خودرو منتفع خواهد شد اما در مجموع با توجه به اینکه در مرحله نقل و انتقال از همگان اخذ میشود، اختلافی ایجاد نمیکند.
خالقی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت شامل کلیه کالاها و همچنین برای عموم مصرفکنندگان است حتی مبالغی تحت عنوان حقالتحریر، حق عوارض آلایندگی، عوارض شهری، سال ساخت و محدوده زمانی الزام به پرداخت عوارض در مالیات بر ارزش افزوده مستتر و احصاء شده و این نوع مالیات به نوعی تجمیع مالیاتها و عوارضی بوده که به طرق مختلف و به تعدد اخذ میشود.
http://khabarkhodro.com/fa/news/645625/%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D8%B4%D8%AF
من آرمان خالقی، قائم مقام دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت هستم.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
(فیلم) دلیل موافقان تعطیلی پنجشنبهها، افزایش نرخ باروری است! – فراز دیلی 1403/02/22
گفتگوی تلفنی برنامه ی نمودار – رادیو ایران 1403/02/18
مصاحبه با شبکه ی «بالاتر» در خصوص تعطیلی روزهای هفته – اردیبهشت 1403
اجرا نشدن ماده 24 قانون بهبود محیط کسبوکار، ترک فعل است – اتاق ایران آنلاین 1402/11/25
دانش برروز در بحث معدن نداریم – صفحه اقتصاد 1402/05/19
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به مهندس آرمان خالقی می باشد و هرگونه نشر مطالب آن آزاد و منوط به ذکر مرجع است.